W dniach 23-25 września 2016 r. Stowarzyszenie Citroёn-Klub-Poznań był organizatorem kolejnej cyklicznej imprezy tj. Jesiennego Zlotu Citroenów.

W pierwszy weekend jesieni do bazy noclegowej w Czaplinku długo zjeżdżali się do Hotelu „Elekt” wszyscy uczestnicy. Ci, którzy mogli przyjechać wcześniej zdążyli jeszcze odbyć spacer po Czaplinku, pooglądać jachty w porcie jachtowym i podziwiać zachód słońca nad pięknym Jeziorem Drawsko. Po zachodzie słońca mogliśmy spokojnie zasiąść do kolacji i kolejnej wspólnej biesiady w sali hotelowej, która skończyła się już w sobotę. Z uwagi na sąsiedztwo hotelu z kościołem w Rynku Czaplinku co niektórzy zostali obudzeni w sobotę już o godz. 6:30 znaną pieśnią kościelną , która rozbrzmiewała na cały Czaplinek. Ci co nie słyszeli pieśni , słyszeli z kolei szum padającego deszczu, który po chwili okazał sie tryskającą fontanna na Czaplinieckim Rynku.

W piękną słoneczną sobotę o godz.10:00 wszyscy uczestnicy rajdu, których przewinęło się łącznie w liczbie 50 zebrali się na Rynku w Czaplinku i do godz. 11:30 i prezentowali swoje samochody . Tym razem najliczniej był reprezentowany model 2CV. Przez półtorej godziny mieszkańcy i goście Czaplinka mogli podziwiać nasze samochody i oddać głos na najładniejszy samochód. Część uczestników zlotu przebrała się stosownie do epoki , z której pochodziły nasze pojazdy, co można zobaczyć na załączonych zdjęciach. Po raz kolejny mogliśmy się przekonać, że są wśród nas ludzie z dużym poczuciem humoru za co serdecznie dziękujemy . Dla mieszkańców Czaplinka była to ciekawa atrakcja. Spośród osób głosujących rozlosowano trzy nagrody, a właściciele najładniejszego samochodu zostali obdarowani przez Burmistrza Miasta Czaplinek pięknym pucharem. Okazały puchar trafił tym razem w ręce Marysi i Jasia, którym serdecznie gratulujemy. Nie na darmo wczesnym rankiem Jasiu czyścił jeszcze szyby w samochodzie, okazuje się, że sie opłaciło .O godzinie 12:00 wszyscy uczestnicy zlotu wsiedli do swoich samochodów i po odbyciu rundy honorowej wokół Rynku w Czaplinku wyruszyli zwiedzać okolice. A cóż to był za komfort zwiedzania! W jednym z naszych citroenów gościliśmy wspaniałą Panią Marzenkę, która wykorzystując cuda dzisiejszej techniki mogła nas na bieżąco informować o wszystkich ciekawych miejscach, przez które przejeżdżaliśmy. Poza tym zatrzymaliśmy sie przy ruinach zamku w Drahimiu, zwiedziliśmy Muzeum PGR w Bolegorzynie , po słodkim poczęstunku udaliśmy sie na punkt widokowy w Jadwiżynie, z które można było podziwiać Jezioro Drawskie . Przybyliśmy też do Pałacu w Siemczynie , gdzie odbyliśmy spacer wokół pałacu, piękną aleją grabową. Posileni pysznymi pierogami w Złocieńcu wróciliśmy malowniczo położonym krętymi drogami do Czaplinka. Tu taj na chętnych czekał kolejny spacer, tym razem już pieszy po Czaplinku . Dzięki Pani Marzence poznaliśmy historie miasta i ciekawe jego miejsca. Po tak aktywnie spędzonym dniu wszyscy udaliśmy się do hotelu na zasłużony posiłek. Potem przy dźwiękach muzyki prowadziliśmy rozmowy, dyskusje… Nie obyło się oczywiście bez tańców.

Niedzielny poranek był przepiękny. Znów nam słoneczko zajrzało w okna. Wszyscy mogliśmy spokojnie udać się na śniadanie, po którym czekała na nas jeszcze jedna niespodzianka zaplanowana przez niezastąpioną Panią Marzenkę. Druga część wycieczki po Czaplinku przebiegała przez Izbę Muzealną , spacer wzdłuż jeziora. Zwiedziliśmy też kościół Świętej Trójcy, a na deser zostaliśmy ugoszczeni w zabytkowym budynku, w którym prowadzona jest działalność Stowarzyszenia TO TU Czaplinek, gdzie wszystkie dzieci uczestniczyły w warsztatach – każdy własnoręcznie wyprodukował ozdobną kartkę papieru.

Nasze imprezy nie mogły by się odbyć bez życzliwości i wsparcia ludzi dobrej woli, sponsorów, instytucji. Serdecznie dziękujemy Rafałowi i osobom wspomagającym za poświęcony czas w organizację tego zlotu .Dziękujemy bardzo za miłe przyjęcie przez Burmistrza Miasta Czaplinek, za pomoc Straży Miejskiej w Czaplinku w zapewnieniu miejsc postojowych na Rynku, dziękujemy pracownikom Hotelu Elekt w Czaplinku za miłe przyjęcie naszych uczestników.

Mamy nadzieję, że tegoroczny Jesienny Zlot Citroenów i miasto Czaplinek zapisze się w pamięci uczestników jako miejsce godne polecenia.