3 Września grupa 5 kaczek udała się w kierunku wschodnim – Kazimierz Dolny, Lublin, Zamość i Sandomierz.

Około godziny 15:00 dotarliśmy na przeprawę promową w okolicy Kazimierza Dolnego. Kaczuszki przeprawiły się przez Wisłę bez problemu i wylądowały na rynku w Kazimierzu. Po zwiedzeniu zabytków oraz okolicznych wąwozów udaliśmy się do naszego kolegi, Bogusława, któremu dziękujemy za gościnę. Następnego dnia nasz kaczkowy kolega Wojtek przeprowadził nas urokliwą trasą do Lublina, gdzie grzecznie rozpakowaliśmy się w Domu Pielgrzyma. Wieczorem i następnego dnia rano zwiedziliśmy Lublin i jego zabytki. Z rana dojechał do nas zieloną kaczką kolega Krzysztof, który zabrał nas do obozu koncentracyjnego na Majdanku, gdzie w zadumie obejrzeliśmy ślady straszniej przeszłości. Następnie udaliśmy się do Zamościa, gdzie mieliśmy okazję oddać się degustacji win oraz obejrzeć przepiękny rynek i wiele okolicznych zabytków. Po obiedzie pod strzechą udaliśmy się do mrocznej krainy księdza Mateusza (jakie szczęście że nie był to czwartek i nikt z nas nie zginął). Po wieczornym zwiedzaniu Sandomierza i kolacji na rynku udaliśmy się na nocleg a z rana przejechaliśmy zobaczyć zamek Krzyżtopór, gdzie odwiedził nas zaprzyjaźniony klub kaczkowy z Ujazdowa. Pozostało nam już tylko wrócić do domu.