Niestety spotkanie „kaczek” z całego świata dobiegło końca. Ale po kolei.
Po wielu dyskusjach, wątpliwościach i przygotowaniach pojawiliśmy się we wtorek rano pod MotoAreną w Toruniu. Nie byliśmy pierwsi, oczekiwała długa, lecz radosna kolejka do rejestracji. Na pole namiotowe znajdujące się na lotnisku dotarliśmy w ścisłej czołówce. Rozbijanie obozowiska i przyjazd podstawowej grupy trwał do wieczora. Już o 21 pojawiliśmy się na stadionie, 3 kaczki z zakonnicami, strażakami i żandarmerią dostąpiły zaszczytu czynnego uczestnictwa w otwarciu Zlotu i paradowały po torze żużlowym. Następne dni przebiegały bardzo szybko. Nowy, czerwony, klubowy namiot był widoczny z każdego miejsca Zlotu w dzień i w nocy. Na naszym obozowisku ciągle ktoś dojeżdżał, odjeżdżał – łącznie przewinęło się przez nasz „obóz” prawie 100 osób. Ogółem w zlocie brało udział prawie 2700 pojazdów , w tym z Francji 591 i 543 z Niemiec. Od rana na terenie zlotowiska rozpoczynał się handel, częściami do „kaczek” i wszelkimi mniej i bardziej potrzebnymi gadżetami. Również od rana do późnego wieczora pracowała gastronomia. Trwały zawody sportowe miedzy innymi wyścigi na ¼ mili, w których brały udział również stateczne HY. Odbyły się wybory miss Zlotu w 10 kategoriach, tutaj musimy się pochwalić – 3 puchary trafiły w ręce klubowiczów Janusza, Jędrzeja i Tomka. W piątkowe popołudnie kolorowa kolumna 600 pojazdów wyruszyła do miasta – ekspozycja 2CV i pochodnych zajęła cały Bulwar Filadelfijski. Wieczorami odbywała się codziennie część artystyczna zlotu, w piątek dodatkowo koncerty odbyły się nad Wisłą. W sobotę przedstawiciele 28 państw uczestniczący w Zlocie w tajnym głosowaniu wybrali organizatora imprezy, która obędzie się za 4 lata. O prawo organizacji ubiegała się Chorwacja i Włochy. Zdecydowaną większością głosów wygrała Chorwacja, tak więc za dwa lata kierunek Portugalia, a za cztery Chorwacja. Podczas ceremonii zamknięcia Zlotu w sobotni wieczór nasz Klub otrzymał pamiątkowy puchar za pomoc w uzyskaniu prawa organizacji światowego Zlotu oraz wsparcie podczas imprezy. Dziękujemy wszystkim, którzy dołączyli się do tych działań, ten puchar jest dla Was .Wszystkim uczestnikom zlotu stacjonującym dłużej lub krócej na zlotowisku dziękujemy za wspaniałą atmosferę i wspólną zabawę.
Dziękujemy Automobilklubowi Toruńskiemu i władzom miasta Torunia za przygotowanie wspaniałej imprezy. Impreza została bardzo wysoko oceniona nie tylko przez nas , ale również przez międzynarodowych uczestników całego zlotu
Poniżej subiektywny fotoreportaż ze Zlotu.
0 komentarzy